rust in de gekte van de cryptowereld

rust in de gekte van de cryptowereld

De opkomst van finfluencers, energieke persoonlijkheden die snel rijk worden zonder duidelijkheid te geven over hun methoden, heeft geleid tot verwarring en grote verliezen voor beleggers. De Autoriteit Financiële Markten (AFM) is zelfs een onderzoek gestart naar deze praktijken. Ook in de cryptomarkt was het effect voelbaar.

Verschillende coins werden ontwikkeld, kort aangejaagd door finfluencers en op een hoogtepunt verkocht. De waarde bleek daarna vaak minimaal, waardoor veel mensen geld verloren aan een nutteloze investering. Het is een voorbeeld van de praktijken waar crypto onlosmakelijk mee verbonden is. Gokgedrag, misleiding, oplichting en gouden bergen.

Bitonic, opgericht in 2012 als de eerste bitcoin onderneming in Nederland, met haar jarenlange ervaring in de cryptowereld, kiest ervoor om afstand te nemen van deze hebzuchtige markt en haar focus te richten op de betrouwbaarheid en kracht van bitcoin.Terwijl anderen zich lieten verleiden door verschillende cryptocurrencies, heeft Bitonic consequent vastgehouden aan bitcoin als de enige munt op haar platform. Dit bewuste besluit heeft het bedrijf logischerwijs enige groei gekost, maar werpt op de lange termijn haar vruchten af.

Daan Kleiman, commercieel directeur van Bitonic, licht toe: "We hebben bewust geen andere coins geïntegreerd, terwijl anderen om ons heen dat wel deden. We geloven in bitcoin en zijn ervan overtuigd dat het zijn beloften nog steeds waarmaakt. Daarom benaderen wij de chaotische markt liever met rust en focus op ons doel. We stimuleren het lange termijn denken en beloven geen gouden bergen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meer nieuws