YouTube 'Crypto-Influencers' beïnvloeden kortetermijnhandel voor Low Cap Coins

YouTube 'Crypto-Influencers' beïnvloeden kortetermijnhandel voor Low Cap Coins

Uit een studie van het Centre for Finance, Technology and Society aan de Nottingham Business School bleek dat influencers van cryptocurrency op YouTube invloed hebben op de kortetermijnprijs en het handelsvolume van munten en tokens met een lagere waarde. 


De onderzoekers analyseerden meer dan 1.000 video's van cryptogerichte kanalen met meer dan 200.000 abonnees, en constateerden een significant gemiddeld abnormaal rendement van 7% op de dag nadat een video was uitgebracht. Het effect was echter van korte duur, met prijzen en handelsvolume die in slechts drie dagen terugkeerden naar de niveaus van vóór de release. 

De studie waarschuwt beleggers om voorzichtig te werk te gaan bij het inwinnen van cryptocurrency beleggingsadvies bij influencers op YouTube.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meer nieuws