Ticketmaster lanceert nieuw beloningsprogramma voor fans met behulp van NFT's

Ticketmaster lanceert nieuw beloningsprogramma voor fans met behulp van NFT's

Met een nieuwe functie die Ticketmaster vanochtend lanceerde kunnen artiesten zich nu op een nieuwe manier tot hun fans gaan richten en het heeft alles te maken met NFTs 


Het project werd getest in samenwerking met heavy metal band Avenged Sevenfold (A7X), die de functie voor het eerst aanvroeg bij Ticketmaster om houders van zijn Deathbats Club NFT-collectie te belonen. De collectie bestaat uit 10.000 unieke NFT's die fungeren als de lidmaatschapskaarten van de club van de band.

De widget is compatibel met Ethereum tokens die zijn opgeslagen in digitale portemonnees, waaronder MetaMask of Coinbase, zei Ticketmaster maandag in een verklaring. Naast toegang tot de voorverkoop kunnen fanbeloningen ook toegang omvatten tot specifieke concertplaatsen of reispakketten, zoals gespecificeerd door de artiest.

De lancering is de nieuwste poging van Ticketmaster om web3-componenten op haar platform te introduceren, waaronder een samenwerking met Dapper Labs in augustus 2021, waardoor organisatoren van evenementen NFT's konden uitgeven die gekoppeld waren aan de kaartverkoop op de Flow blockchain.

"Met deze nieuwe mogelijkheid kunnen artiesten speciale toegang en beloningen krijgen voor specifieke fans die ze super willen bedienen," zei David Marcus, Ticketmaster's executive vice president of global music in een verklaring.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meer nieuws