Crypto en Blockchain: De veelbelovende toekomst van betalingen.

Crypto en Blockchain: De veelbelovende toekomst van betalingen.

In een gezamenlijke studie van Ripple en de Faster Payments Council (FPC) wordt geschat dat meer dan de helft van de ondervraagde leiders van betaalbedrijven denkt dat de meeste handelaren binnen één tot drie jaar cryptocurrencies als afrekenmethode zullen accepteren.


Meer dan de helft van de 300 respondenten denkt dat wereldwijde handelaren in de komende drie jaar "ja" zullen zeggen tegen cryptobetalingen. Deelnemers in het Midden-Oosten en Afrika zijn bullish: 27% denkt dat dit in de komende 12 maanden zal gebeuren. Latijns-Amerikanen lijken het meest bearish: 67% voorspelt dat dit over meer dan drie jaar zal gebeuren.

Meer dan 50% van de ondervraagde leiders denkt dat het verlagen van de betalingskosten (zowel internationaal als lokaal) de belangrijkste verdienste van crypto is. 

"Vooral binnenlandse betalingsaanbieders zien crypto als een antwoord op transactie- en verwerkingskosten - die vaak tot 4% bedragen, per de Amerikaanse Kamer van Koophandel. Interessant is dat, hoewel deze aanbieders lagere kosten van grensoverschrijdende betalingen noemen als de primaire waardepropositie van crypto, slechts ongeveer de helft momenteel grensoverschrijdende betalingsdiensten aanbiedt," leest het onderzoek.

De overgrote meerderheid van de respondenten (97%) gelooft dat cryptocurrencies en blockchaintechnologie in de komende 36 maanden een "belangrijke of zeer belangrijke" rol zullen spelen bij het mogelijk maken van snellere transacties. Ze beweerden ook dat digitale assets grensoverschrijdende vereffeningen kunnen transformeren.

Slechts 17% heeft cryptobetalingen al omarmd
Ondanks de algemene bullishness over de mogelijke verdiensten van crypto's, onthulde slechts 17% van de respondenten dat ze cryptocurrencies als betaalmiddel hebben omarmd. De belangrijkste obstakels voor organisaties om op de kar te springen zijn onzekerheid over regelgeving (87%), beperkte acceptatie door de sector (45%), en zorgen over de bescherming van klanten (24%). 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meer nieuws