FTC onderzoekt crypto bedrijven over misleidende advertenties
De Amerikaanse Federal Trade Commission (FTC) heeft onthuld dat ze verschillende digital asset bedrijven onderzoekt over misleidende advertenties. Dit komt na de ineenstorting van FTX, een crypto exchange van 32 miljard dollar dat een media-lieveling was. De FTC is belast met het aanpakken van frauduleuze advertenties en heeft jurisdictie over elke advertentie, of die nu verschijnt in een krant, tijdschrift, online platforms, op billboards, of een andere plaats.
SEC onderneemt actie tegen beroemdheden die digitale activa promoten
De Securities and Exchange Commission (SEC) heeft al handhaving ingesteld tegen enkele personen en bedrijven wegens onwettige promotie van digitale activa. Social en reality TV ster Kim Kardashian schikte met de SEC voor $1,26 miljoen over haar promotie van EthereumMax. Ook bokser Floyd Mayweather en andere beroemdheden waren betrokken bij de promotie van het project aan hun honderden miljoenen volgers op sociale media.
Advertising Standards Authority pakt misleidende advertenties aan
In het Verenigd Koninkrijk gaat de Advertising Standards Authority (ASA) sinds vorig jaar achter misleidende advertenties voor digitale activa aan. Onlangs handhaafde ze de Engelse voetbalgigant Arsenal FC voor haar "onverantwoordelijke fan token advertenties" en tegen Floki Inu, Coinfloor en BitMEX exchanges. De crackdown zou ook kunnen overslaan op de reclamebureaus die met deze "misleidende advertenties" hebben gewerkt om in het crypto-spel te blijven terwijl ze te maken hebben met alle aansprakelijkheid die ze kunnen krijgen.
Reacties 0