De CEO van Binance heeft een memo gepubliceerd uitlegt en hoe hij 's werelds grootste cryptobeurs runt. Hier zijn de 9 belangrijkste punten.

De CEO van Binance heeft een memo gepubliceerd uitlegt en hoe hij 's werelds grootste cryptobeurs runt. Hier zijn de 9 belangrijkste punten.

Changpeng Zhao, de CEO en oprichter van 's werelds grootste cryptocurrency exchange, publiceerde donderdag een document van 6000 woorden over zijn managementstijl.

 

Binance heeft duizenden medewerkers in dienst op het gebied van techniek, marketing, bedrijfsontwikkeling en andere functies. Het bedrijf is het middelpunt geweest van zowel bijval als regelmatige controverse, omdat het te maken heeft met zorgen van autoriteiten over de vraag of het kan worden gebruikt om illegale fondsen over te dragen. 

Zhao zelf is een begrip geworden in de blockchainindustrie. Met een waarde van 28,5 miljard dollar is de Chinees-Canadese miljardair de 37e rijkste persoon ter wereld, volgens de Bloomberg Billionaires Index.

 

Hier zijn negen takeaways van Zhao voor het runnen van zijn gigantische cryptobedrijf.


1. Hussel teams 
Zhao gelooft dat de producten en diensten van Binance worden gedicteerd door hoe de firma is georganiseerd. Als de structuur van zijn teams "muf" wordt, zal hun werk dat ook worden, schreef hij.

"We willen niet dat onze software verouderd word daarom moeten de teams vaak veranderen," schreef hij.

Het veranderen van zijn teams geeft ook mogelijkheden voor nieuwe leiders om te groeien, voegde Zhao eraan toe.

 

2. Geef feedback in grote groepssettings
Zhao zei dat hij feedback geeft "wanneer en waar dan ook", ongeacht of hij medewerkers een-op-een spreekt of in een grote groep.

"Ik geef eigenlijk liever feedback in grote groepen, zodat andere mensen ook kunnen leren en ik mezelf niet vaak hoef te herhalen," schreef Zhao.

"Veel mensen vertelden me dat ze de eerste paar keer geschokt waren als ze zo'n feedback kregen, maar dat ze er uiteindelijk aan gewend raakten," voegde hij eraan toe.

 

3. Ontdoe je van laag presterende mensen
"Het is niet mooi om te horen, maar een organisatie is een beetje anders dan een familie. We geven om elkaar, maar we zullen lage presteerders niet met ons meedragen," schreef Zhao.

"Het is onverantwoordelijk voor de andere leden in het team," voegde hij eraan toe.


4. Focussen op titels is een "red flag"
"Neem geen mensen aan die zich zorgen maken over titels," schreef Zhao. "Het is geen deal breaker, maar zeker geen goed teken."

 

5. Probeer geen mensen te motiveren die niet zelf gemotiveerd zijn
"Het is als slepen aan een dood paard," schreef Zhao. "Het is onmogelijk. Het is het niet waard. Het is ook onmogelijk om mensen te motiveren die je missie of waarden niet delen, of jou als leider niet mogen, of gewoon lui zijn."

Als een werknemer bij Binance niet gemotiveerd is, zal zijn werk er natuurlijk onder lijden, schreef Zhao.

 

6. Meet resultaten op prestaties, niet op ervaring
"Gebruik 'ervaringsjaren' alleen tijdens het wervingsproces. Nadat iemand in het team zit, gebruik je resultaten om de prestaties te meten," schreef Zhao.

 

7. Teken geen exclusieve contracten
"Langdurige wederzijdse win-win relaties hebben geen exclusiviteit nodig," schreef Zhao. "Mensen die om exclusiviteit vragen zijn doorgaans onzeker over de concurrentiepositie of de waarde die ze kunnen leveren, althans op de lange termijn."

 

8. Besteed je tijd niet aan het najagen van grote klanten
Een grote klant najagen zou inhouden dat je ze "aan de hand" door juridische processen moet loodsen en ze moet leren over cryptocurrency, schreef Zhao.

"De conversietijd is te lang. En ze eisen vaak oneerlijke voorwaarden. Het rendement op de investering is te laag," voegde hij eraan toe.

"In plaats daarvan besteed ik graag tijd aan het werken met de topbedrijven die naar ons toekomen," schreef Zhao. "Zij zouden al de intentie hebben om in crypto te stappen, willen met ons samenwerken."

"Ook al zijn ze misschien geen Apple of Google, als we consequent kleine overwinningen opbouwen, komen grote partners vroeg of laat naar ons toe, meestal 'op eigen kracht'," voegde hij eraan toe.

 

9. Negeer geruchten tussen medewerkers onderling
"Gerucht is wanneer je 1:1 tegen mij klaagt over iemand anders, en dat niet aan de ander hebt verteld. Geruchten zijn slecht. Ik manage  geen geruchten. Ik negeer ze gewoon," schreef Zhao. 

De CEO zei dat hij werknemers die dit doen markeert, in plaats van de persoon waarover ze geklaagd hebben. Als een werknemer echter een driegesprek regelt tussen hemzelf, Zhao en de beledigende partij, zei Zhao dat hij zou proberen de situatie aan te pakken.

"Belangrijker nog is dat het je dwingt een openhartig gesprek met de andere partij te voeren voordat je met mij praat," schreef Zhao.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meer nieuws