Formule 1 vraagt 8 handelsmerken aan met betrekking tot NFT's en metaverse
Formula One (F1) vervolgt zijn intrede in non-fungible tokens (NFT's) en de metaverse nadat het eerder al handelsmerken in de aanloop naar het Las Vegas Grand Prix circuit had ingediend
Aanvragen voor licenties
De aanvraag bij het United States Patent and Trademark Office (USPTO) op 5 oktober werd onthuld in een tweet van NFT en metaverse gelicentieerde handelsmerkadvocaat Michael Kondoudis op 10 oktober.
Volgens de heer Kondoudis zullen de handelsmerkaanvragen onder meer licenties voor cryptocurrency, NFT's en cryptomarktplaatsen, detailhandels voor virtuele goederen, financiële transacties met blockchain, handel in cryptocurrency, mixed reality-omgevingen en cryptomining omvatten.
bron: Finbold
Formula 1 and crypto
Vermeldenswaard is dat individuele teams in de Formule 1 bestaande samenwerkingsverbanden hebben met bedrijven die al in de crypto space opereren. Red Bull bijvoorbeeld werkt al samen met crypto exchange Bybit en blockchain Tezos.
In verschillende landen en regio's heeft het gebruik van cryptocurrencies in de autosport voor juridische complicaties gezorgd. Tijdens de Franse Grand Prix in juli werd door Finbold gemeld dat tal van Formule 1-teams het bevel kregen om alle branding te verwijderen die verband hield met cryptocurrencies. Deze actie werd genomen in overeenstemming met Frankrijks strenge wetgeving tegen cryptoreclame.
Na de opkomst van de metaverse zijn verschillende automakers geleidelijk in de sector gestapt om zich met fans en consumenten te verenigen. Hoewel het idee nog in de maak is, heeft de betrokkenheid van prominente merken het potentieel om invloed te hebben op de industrie.
Finbold onthulde in mei dat McLaren Automotive, een Britse fabrikant van luxe supercars, heeft samengewerkt met MSO LAB om unieke McLaren NFT's in beperkte oplage te ontwikkelen.
Reacties 0