BlackRock richt zich op vermogende Boomers
BlackRock heeft zijn pijlen gericht op de welgestelde babyboomers met een subtiele advertentiecampagne voor hun Bitcoin ETF. In een ingetogen, bijna twee minuten durende video, presenteert een hoge piet van BlackRock de voordelen van Bitcoin en de toegankelijkheid van hun nieuwe iShares Bitcoin Trust ETF (IBIT).
Jay Jacobs, hoofd van thematische en alternatieve ETF's in de VS voor BlackRock, benadrukt in de advertentie de eenvoudige toegang tot de IBIT, het wegnemen van operationele hindernissen, en het voordeel van BlackRock's reputatie en ervaring in de ETF-markt.
Opvallend aan de advertentie is het ontbreken van opzichtige crypto-jargon, wat wijst op een doelgerichte aanpak voor het aantrekken van welgestelde babyboomers. Een Bloomberg ETF-analist merkte op dat de advertentie de boodschap overbrengt dat "het nu veilig is, de volwassenen zijn gearriveerd", een ander vond hem "zo saai dat het eigenlijk wel goed is"
De advertentie van BlackRock, met zijn kalme presentatie en heldere investeringsthese, lijkt succesvol in het aantrekken van een oudere, welgestelde doelgroep. Het minimalistische en geruststellende karakter van de reclame spreekt deze generatie aan die op zoek is naar betrouwbare en begrijpelijke investeringsopties in de wereld van cryptocurrency.
Het moet nog maar blijken of de boomers ook echt gaan investeren nu er verschillende Bitcoin ETF's zijn gelanceerd.
Reacties 0