CEO Instagram teased mogelijkheden om de NFT-space te betreden

CEO Instagram teased mogelijkheden om de NFT-space te betreden

Naar verluidt onderzoekt Instagram, een social-mediaplatform van Meta, de mogelijkheden om zich bij de andere zwaargewichtbedrijven te voegen en de NFT-industrie te betreden. 

In een recente discussie op de Instagram Story die deel uitmaakt van een reeks AMA-vragen gericht aan het bedrijf, onthulde Instagram CEO Adam Mosseri dat het bedrijf het NFT-idee onderzoekt. Ik citeer:

Nothing to announce yet, but we are definitely actively exploring NFTs and how we can make them more accessible to a wider audience. I think it’s an interesting place that we can play…and also a way to hopefully help creators.

Hoewel Mosseri geen specs noemde van het integreren van NFT-ondersteuning, heeft Instagram zich er in het verleden massaal mee beziggehouden. In mei organiseerde Instagram zijn eerste "Creators Week" en toonde NFT-makers en NFT-tokens. Sean Williams, een digitale kunstenaar onthulde dat Instagram werkte aan een platform voor NFT's. Volgens Sean reikte het bedrijf uit naar opkomende artiesten in de NFT-industrie. 

 

NFT-industrie trekt grotere merken aan

 

In juli liet softwareontwikkelaar Alessandro Paluzzi door middel van screenshots doorschemeren dat de social media-gigant van plan is om NFT's in te bouwen. Hij plaatste ook een vermeend lek van het besluit van het bedrijf om functies toe te voegen waarmee Instagram-gebruikers kunnen bieden op NFT-verzamelobjecten op de app. Als onderdeel van het lek, vermeldde Paluzzi ook dat Instagram waarschijnlijk Facebook's Novi blockchain-project en zijn native asset zal ondersteunen. 

 

 

In september kondigde Twitter aan dat het onderzoek deed naar NFT-authenticatie na de lancering van een Bitcoin-tipfunctie. Adidas, Nike, DC Comics, Marvel en vele anderen hebben dit jaar hun intrede gedaan in de NFT-industrie. Ook veel beroemdheden, waaronder Snoop Dogg, hebben hun aanwezigheid in de NFT-sector aangekondigd. Vorige week nog lanceerde de voormalige First Lady van de VS, Melania Trump, haar NFT, terwijl de sector blijft groeien en aan populariteit wint. 

De NFT-rage onder grote merken heeft geleid tot enorme inkomsten in de sector. In het eerste kwartaal van het jaar bedroeg de omzet van NFT 10 miljard dollar. Verwacht wordt dat dit bedrag nog zal stijgen aangezien de afgelopen maanden nog veel meer merken hun intrede in de sector hebben gedaan. 
 

 

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meer nieuws